Raamatun kohdat, kun lemmikki kuolee

Parhaat Nimet Lapsille

Hautakivi lemmikkihautausmaalla

Kristittyjen lemmikkien omistajille asiaankuuluvien raamatunkohteiden jakaminen lemmikkien kuolemisesta voi olla erittäin lohduttavaa. Jos etsit hyviä raamatunjakeita lemmikkieläinten menetystä varten kirjoitettavaksi asympatiakorttitai sisällytä lahjakoriin lemmikin menettämisestä, seuraavissa kohdissa pyydetään voimaa, rohkaisua ja jumalallista apua vaikeina aikoina.





Psalmi 22:24

Sillä hän ei ole halveksinut tai halveksinut kärsivän kärsimystä; hän ei ole piilottanut kasvojaan häneltä, mutta on kuunnellut hänen avunhuutoa.

Aiheeseen liittyvät artikkelit
  • Galleria lahjoja sureville
  • Kauniita esimerkkejä hautausmaan monumenteista
  • Kuolevat julkkikset

Tämä raamatun jae lemmikin menettämisestä puhuu Jumalan lohduttavasta läsnäolosta ja korostaa, että Hän välittää kaikesta luomakunnasta. Koska lemmikit ovat osa tätä luomusta, he kuuluvat tähän huolenpitoon. Tämä voi olla rauhoittavaa lemmikkieläinten omistajille, jotka eivät voineet olla lemmikin kanssa viimeisillä hetkillä.



joka voitti Ranskan ja Intian sodan

Tämä jae koskee myös surevia lemmikkieläinten omistajia lemmikin menettämisen jälkeen. Pörröisen perheenjäsenen menetys voi leikata hyvin syvälle, ja surun voimakkuus voi yllättää ne, jotka eivät ole lemmikkien ystäviä. Lemmikkien kuoleman surun selvittäminen voi kestää kauan.

Kuva lauseet

Johannes 14:27

Rauha jätän kanssasi; minun rauhani annan sinulle. En anna sinulle niin kuin maailma antaa. Älä anna sydämesi olla levoton ja älä pelkää.



Rauhasta on yleensä pulaa surun aikana. Tämä jae tarkoittaa, että kuolemaa ei pidä pelätä ja että rauhan etsiminen tuskan keskellä on kelvollinen ja kohtuullinen tavoite. Rauhan löytäminen voi tarkoittaa päivän tai kahden poissaoloa työstä välittömän surun vuoksi tai yksinkertaisesti iltojen pitämistä hiljaisina, jos kokonaiset lepopäivät ovat mahdottomia. Lemmikit, joilla onmenehtyiovat vihdoin rauhassa, ja tämä ajatus voi antaa äskettäin surevan lemmikin vanhemmalle hieman mukavuutta. Se ei ole yksinkertainen rauha saada tarpeeksi syötävää, lämmin paikka nukkua ja paljon kiintymystä, vaan syvempi ja pysyvämpi rauha.

Jesaja 41:10

Älä siis pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä kauhistu, sillä minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua ja autan sinua; Minä tuen sinua vanhurskaalla oikealla kädelläni.

Tämä jae muistuttaa kristittyjä siitä, että Jumalan on oltava voiman lähde, ja vain Hän voi tukea meitä täysin. Se muistuttaa myös lemmikkieläinten omistajia siitä, että ei ole mitään pelättävää, ei edes kuolemaa, ja että he selviävät menetyksen voimakkuudesta. Rukous voi olla hyvä tapa selviytyä ensimmäisten päivien terävästä surusta ilman rakasta kumppania.



Luukas 12: 6

Eikö viittä varpusta myydään kahdesta sentistä? Jumala ei kuitenkaan unohda yhtäkään heistä.

Tämä jae puhuu suoraan Jumalan rakkaudesta Hänen luomakuntaansa, jopa pienille ja edullisille linnuille, joita myydään penniä varten muinaisilla markkinoilla. Jumala välittää luomuksessaan jokaisen eläimen kärsimyksistä ja elämästä ja rakastaa myös lemmikin omistajaa. Jumala muistaa lemmikin elämän jokaisen hetken ja nauttii luomansa maailman jokaisen osan kauneudesta riippumatta siitä, kuinka pieni se onkin. Tämä on yksi lohduttavimmista raamatunjakeista, kun lemmikki kuolee.

Kuva lauseet

Mooseksen kirja 1: 20-25

Ja Jumala sanoi: 'Anna veden täynnä eläviä olentoja, ja linnut lentävät maan päällä taivasholven yli.' Joten Jumala loi meren suuret olennot ja kaikki elävät olennot, joiden kanssa vesi kärsii ja jotka liikkuvat siinä, lajiensa mukaan, ja kaikki siivekäs linnut lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä. Jumala siunasi heitä ja sanoi: 'Olkaa hedelmällisiä ja kasvakaa määrää ja täyttäkää vesi merissä ja antakaa lintujen lisääntyä maan päällä.'

Nämä jakeet kuvaavat maapallon olemassaolon alkua, jolloin Jumala keskeytti kaiken muun työn eläinten luomiseksi. Hän piti heitä 'hyvinä' ja kehotti heitä lisäämään määrää.

Jesaja 11: 6-9

Susi asuu karitsan kanssa, leopardi makaa vuohen, vasikan, leijonan ja vuotiaan kanssa; ja pieni lapsi johtaa heitä. Lehmä ruokkii karhun kanssa, heidän poikansa makaavat yhdessä ja leijona syö olkia kuin härkä. Pikkulapsi leikkii lähellä kobran luolaa, ja pieni lapsi laittaa kätensä kyykäärmeen pesään. He eivät vahingoita eivätkä tuhoa kaikkea pyhää vuoriani, sillä maa täyttyy Herran tuntemuksella, kun vedet peittävät meren.

morsiamen äiti rantamekot

Nämä Vanhan testamentin jakeet kuvaavat kuvan harmonisesta olemassaolosta, jossa kaikentyyppiset eläimet elävät onnellisina yhdessä rauhassa ihmisten rinnalla; se viittaa maailmaan, jota ei ole synnillä.

Raamatun jakeet taivaallisista lemmikkeistä

Ei ole runsaasti raamatunjakeita, joista voisi valita, että lemmikkieläimet liittyisivät taivaassa oleviin ihmisiin, mutta on joitain jakeita, jotka viittaavat ajatukseen siitä, että eläimillä on sielu, ja siksi heillä on ehkä oikeus viettää ikuisuus taivaassa.

Kuva lauseet

Mooseksen kirja 1:30

Ja kaikille maan pedoille ja kaikille taivaalla oleville linnuille ja kaikille maata pitkin liikkuville olennoille - kaikelle, mikä sisältää elämän henkeä - annan jokaiselle vihreälle kasville ruoan. Ja se oli niin.

Jumala puhuu tässä jakeessa luomisesta ja siitä, kuinka Hän antoi eläimille 'elämän hengityksen' - saman 'elämän hengityksen', jonka hän antaa Aadamille 1. Mooseksen kirjan 2: 7: ssä.

kuinka vanha sinun täytyy olla kihloissa
Koirat maaseudun tiellä

Ilmestys 5:13

Ja minä kuulin jokaisen olennon taivaassa, maan päällä, maan alla ja meressä, ja kaiken, mikä niissä on, sanovan: 'Valtaistuimella istuvalle ja Karitsalle siunaa ja kunniaa ja kunniaa ja voimaa ikuisesti ja koskaan!'

Tämä kaunis jae maalaa kuvan kaikista maapallon olioista - sekä ihmisistä että eläimistä - ylistämällä Jumalaa yhdessä.

Saarnaaja 3: 18-20

Sanoin sydämessäni ihmislapsista, että Jumala testaa heitä, jotta he näkisivät, että he itse ovat vain petoja. Sillä mitä tapahtuu ihmislapsille ja mitä petoille tapahtuu, on sama; kuten yksi kuolee, niin kuolee toinen. Heillä kaikilla on sama hengitys, eikä ihmisellä ole mitään etua petoihin nähden, sillä kaikki on turhuutta. Kaikki menevät yhteen paikkaan. Kaikki ovat pölystä, ja pölyyn kaikki palaavat.

Tämä jae voi olla sopivin, kun yritetään varmistaa sureva lemmikki-vanhempi, että heidän lemmikkinsä on taivaassa, kuten selvästi sanotaan: 'kaikki menevät yhteen paikkaan'.

Raamatun jakeet lemmikkien menetykselle voivat tuoda mukavuutta

Uskonnolliset ystävät toivottavat nämä jakeet tervetulleiksi ja saattavat jopa olla jonkin verranlohduttiheiltä. Varo loukkaamasta ystäviä, joilla on erilaiset uskonnolliset vakaumukset, jatarjoavat mukavuuttanäille ystäville tavalla, joka rauhoittaa heitä. Älä yritä ajaa tiettyjä vakaumuksia jollekin, joka sattuu uudesta menetyksestä, mutta auta hengellisiä ystäviä suremaan lemmikkiä kristillisestä näkökulmasta.

Kalorilaskin