Raamatun jakeet Quinceaneran kutsuihin

Parhaat Nimet Lapsille

Teini-ikäinen tyttö raamatun kanssa quinceanerassa

Quinceanera, joka tunnetaan myös kvitteniä, on hyvin erityinen tapahtuma, kun perheet juhlivat tyttärensä viidentoista syntymäpäivää. Vaikka jotkut nykyaikaiset juhlat ovat maallisia, suurin osa quinceaneroista on edelleen luonteeltaan uskonnollisia, aivan kuten ne juurtuvat latino-perinteeseen. Raamatun jakeiden käyttäminen kutsussa on hieno tapa asettaa uskonnollinen sävy koko tapahtumalle.





Mitä versiota käyttää

Käyttämäsi Raamatun versio tai käännös riippuu henkilökohtaisista mieltymyksistä ja seremonian yleisestä tyylistä.

Aiheeseen liittyvät artikkelit
  • Quinceaneran lainauksia ja runoja
  • Esimerkki Quinceaneran syntymäpäiväpuheesta
  • Quinceanera-ohjelman sanamuoto

Vanhan testamentin kirjoitukset

Monia pyhiä kirjoituksia voidaan käyttää kutsuihin. Nämä suosikit ovat peräisin Vanhan testamentin eri versioista.



4.Mooseksen kirja 6:24 (NIV)

'Herra siunaa sinua ja pitää sinut; Herra saa kasvonsa loistamaan sinua ja olemaan armollinen sinulle; Herra kääntää kasvonsa sinua kohti ja antaa sinulle
rauha. '

Tätä pyhien kirjoitusten kohtaa käytetään usein avuksi, mutta se sopii myös kutsuksi. Tämä siunaus on kaunis ja on täydellinen rukous viidentoista syntymäpäivänä ja milloin tahansa.



Psalmi 37: 4 (KJV)

'Iloitse itsesi myös Herrassa, niin hän antaa sinulle sydämesi toiveet.'

Psalmisti kannustaa ihmisiä asettamaan Jumalan etusijalle ja luottamaan häneen huolehtimaan heidän tarpeistaan ​​ja jopa toiveistaan. Tämä on hieno viesti kaikille, mutta erityisesti niille, jotka ovat vasta aloittamassa aikuisuutta.

Psalmi 119: 33-48 (KJV)

Psalmi 119: 33 sanoo: 'Opeta minulle, Herra, asetustesi tie; ja minä pidän sen loppuun asti. '

Kohta jatkuu samalla tavalla, rukoillen Jumalaa ja pyytäen apua Hänen palvelemisessaan ja lupaamalla seurata Häntä. Voit lukea koko osan (Psalmit 119: 33-48) osoitteessa Raamatun portti .



Jos sitä käytetään pienellä kirjasimella ja rajoitetulla määrällä muuta tekstiä ja grafiikkaa, tätä jaetta voidaan käyttää kokonaisuudessaan kutsussa.

Sananlaskut 3: 5-6 (NIV)

'Luota Herraan koko sydämestäsi ja älä nojaa omaan ymmärryksesi; kaikin tavoin alistu hänelle, ja hän tekee sinun polkusi suorat. '

Tämä pyhien kirjoitusten kohta on hyvä muistutus paitsi kunniavieralle, myös vieraille. Jos luotat Herraan, Hän opastaa sinua. Tämä on hieno tapa ilmoittaa tytön halu kävellä Jumalan kanssa loppuelämänsä ajan.

Sananlaskut 31:30 (NLT)

Viehätys on petollista, eikä kauneus kestä; mutta nainen, joka pelkää Herraa, ylistetään suuresti. '

Tämä jae muistuttaa nuoria naisia ​​siitä, että heidän kauneutensa ei perustu ulkonäköön, vaan on kylvetty sieluun. Kaunis ulkopinta voi hiipua ajan myötä, mutta kaunis sydän on ikuinen.

keskimääräinen pituus 16-vuotiaalle naiselle

12: 1 (NIV)

'Muista Luojasi nuoruutesi päivinä, ennen kuin vaikeuksien päivät tulevat ja vuodet lähestyvät, kun sanot:' En löydä niistä mitään iloa ''

Tämä jae kannustaa syntymäpäivä tyttöä ja hänen ikäisensä pysymään lähellä Herraa nuoruutensa aikana, jotta kun kiusaus ja koetukset tulevat heidän tielleen, heillä on hengellistä voimaa pysyä oikealla tiellä ja tehdä viisaita ja terveellisiä valintoja.

Jeremia 29:11 (NIV)

'' Sillä tiedän suunnitelmat, jotka minulla on sinua varten, sanoo Herra, aikoo menestyä ja olla vahingoittamatta sinua, suunnitelmia antaa sinulle toivoa ja tulevaisuutta. ''

Tämä jae julistaa, että Jumalalla on suunnitelmia syntymäpäivätytölle ja että nämä suunnitelmat ovat hyviä ja myönteisiä. Se on rohkaiseva jae ja sopii jollekin, joka on juuri aloittamassa loppuelämänsä.

Uuden testamentin kirjoitukset

Nämä Uuden testamentin pyhät kirjoitukset sopivat quinceanerakutsuihin.

1.Korinttilaisille 13:11 (NIV)

'' Kun olin lapsi, puhuin kuin lapsi, ajattelin kuin lapsi, ajattelin kuin lapsi. Kun minusta tuli mies (tai nainen), laitoin lapsuuden tavat taakseni. '

Quinceanera on tytön naiseksi tulemisen juhla, ja tämä jae on täydellinen tapa ilmoittaa ja juhlia tätä tosiasiaa.

2.Korinttilaisille 5:17 (ESV)

Siksi, jos joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus. Vanha on kuollut; katso, uusi on tullut. '

Koska kvitteni on siirtymäseremonia, tämä jae siirtymisestä sopii täydellisesti. Aivan kuten tyttö siirtyy tytöstä naiseksi, voi hän myös siirtyä vanhasta syntisestä itsestään uuteen Kristuksessa.

Filippiläisille 4:13 (KJV)

'Voin tehdä kaiken Kristuksen kautta, joka vahvistaa minua.'

Tämä julistus ei ole vain hyvä muistutus, vaan loistava iskulause koko elämään. Kannusta syntymäpäivätyttöä etsimään unelmiaan luottamalla Herraan.

Kolossalaisille 3:14 (ASV)

'Ja ennen kaikkea nämä pukeutuvat rakkauteen, joka sitoo kaiken yhteen täydellisessä harmoniassa.'

kuinka paljon auton yksityiskohdat ovat

Pyhät kirjoitukset, jotka muistuttavat syntymäpäivätyttöä ja vieraita etsimään rakkautta ensin elämässään, on täydellinen jae kvittenkutsulle.

1.Johanneksen kirje 4:16 (NIV)

Ja niin tiedämme ja luotamme siihen rakkauteen, jota Jumala on meitä kohtaan. Jumala on rakkaus. Joka elää rakkaudessa, elää Jumalassa ja Jumala heissä. '

Tämä pyhien kirjoitusten kohta kannustaa syntymäpäivätyttöä ja vieraita nauttimaan Jumalan ikuisesta rakkaudesta - hyvä tapa aloittaa juhla.

Kuinka sisällyttää Raamattu

Tapa, jolla sisällytät pyhien kirjoitusten jakeen kutsuun, määräytyy todennäköisesti suunnittelun, koon ja suunnan mukaan.

  • Edessä - Käytä kutsun edessä pyhien kirjoitusten kohtaa, jos tilaa on tarpeeksi. Tämä toimii parhaiten, jos pyhät kirjoitukset ovat lyhyitä tai käytät pientä kirjasinta.
  • Sisällä - Pidempää pyhien kirjoitusten kohtaa voidaan käyttää, jos se on kutsun sisäpuolella, jolloin sen ei tarvitse jakaa tilaa kuvan tai kutsutietojen kanssa.
  • Takaisin - Lyhyt pyhien kirjoitusten kohta koristeellisella kirjasimella kutsun takaosassa on tyylikäs kosketus.
  • Lisää - Voit jopa käyttää lisäystä, jossa on pyhien kirjoitusten jae. Tämä tuo pyhien kirjoitusten esiin ja erottaa ne tärkeänä osana seremoniaa.

Käytettävän raamatun jakeen päättäminen

Kun quinceanerakutsussa voidaan käyttää niin monia sopivia pyhiä kirjoituksia, voi tuntua vaikealta päättää parhaasta käytettävästä. Lopullista päätöstä tehtäessä on otettava huomioon useita tekijöitä.

  • Viesti - Mitä syntymäpäivä tyttö haluaa kertoa vieraille? Haluako hän kannustaa heitä tulemaan lähemmäksi Jumalaa vai antamaan heille toivoa, että Hän rakastaa heitä? Valitse jae, joka välittää viestin, jonka hän haluaa jakaa vierailleen.
  • Motto - Ehkä syntymäpäivätytöllä on erityinen elämänmotto, jonka hän haluaa välittää pyhien kirjoitusten valinnallaan. Esimerkiksi psalmissa 19:14 sanotaan: 'Olkoon suuni sanat ja sydämeni meditaatio teidän silmissänne hyväksyttävä, Herra, minun kallioni ja lunastajani', mikä voisi olla suuri elämänmotto.
  • Suosikki jae - Jos syntymäpäivätytöllä on suosikkikirjoitus, jopa sellainen, jota ei yleensä käytetä kutsussa, harkitse sen käyttöä kutsussa. Tämä voi olla hyvä tapa mukauttaa kutsu.

Riippumatta siitä, mitä raamatunkohtaa kutsussa käytetään, jo jakeen sisällyttäminen välittää vieraille, että seremonia on luonteeltaan uskonnollinen ja että syntymäpäivätyttö arvostaa suhdettaan Herraan.

Kalorilaskin