Kuinka meditoida Raamatun avulla

Parhaat Nimet Lapsille

Mietiskele Raamattua

Meditaatio on teko, jolla puhdistetaan tietoinen mieli häiriötekijöistä keskittyä, ajatella ja miettiä. Mietiskeleminen Raamatun avulla vaatii tietoisuuden puhdistamista maallisista ajatuksista ja keskittymistä Raamatun kohdista löytyviin Jumalan sanoihin.





Meditaatio Raamatun kanssa

Tämä lain kirja ei poistu suustasi, mutta sinun on mietiskeltävä sitä päivin ja öin, jotta voit olla varovainen tekemään kaiken sen mukaan, mikä siinä on kirjoitettu; sillä silloin teet tietäsi kukoistavaksi ja sitten menestyt. ' (Joosua 1: 8)

Aiheeseen liittyvät artikkelit
  • Helppo meditaatiotekniikka
  • Stressiä lievittävät sarjat
  • Stressinhallintavideot

Ei ole vaikea oppia meditoimaan Raamatun avulla; itse asiassa se on hyvin yksinkertainen. Itäiset meditaatiotekniikat viittaavat mielen tyhjentämiseen, kun taas Raamatun mietiskely vaatii mielen täyttämistä. Valittuja pyhiä kirjoituksia pohditaan ja niiden annetaan täyttää kaikki tietoisuuden tyhjät tilat.



Tämän menetelmän avulla ihminen voi tuntea ykseyden Jumalan kanssa. Kohdan mietiskely voi johtaa mielen muihin ajatuksiin, ideoihin, ilmoituksiin ja synergiaan. Raamatun mietiskely antaa ihmiselle mahdollisuuden sijoittaa raamatullisia näkökulmia jokapäiväisiin ongelmiin, mikä avaa hänen mielensä loputtomille mahdollisuuksille.

Seitsemän vaihetta rukousmeditaatioon

Meditaatio pyrkii luomaan rennon tilan, jonka aikana henkilö voi saavuttaa stressin lievityksen. Rukous voi tuottaa monia samanlaisia ​​vaikutuksia fyysiseen kehoon. Meditatiivisen rukouksen ja vetoomusrukouksen ero on siinä, että meditatiivinen rukous vie ihmisen täysin tietoiseen tilaan.



Seitsemän yksinkertaista vaihetta ohjaavat menestyvää meditaatiota raamatun avulla:

  1. Paikka: Valitse rauhallinen paikka kotona, autossa, kirkossa tai ulkona. Etsi tila, joka on rauhallinen, mutta ei sellaista, jossa henkilö saattaa mennä nukkumaan.
  2. Sijainti: Oletetaan mukava asento, joko istuen tai makuulla.
  3. Rukous: Pyydä rukoillen Jumalaa paljastamaan, mitä tarvitset pyhistä kirjoituksista, joita mietit.
  4. Hengitys: Neljän laskenta on hyvä tapa aloittaa. Hengitä neljään sykkeeseen ja hengitä neljään sykkeeseen.
  5. Keskity: Keskity ensin hengitykseen ja aloita sitten asteittain henkisesti valitun raamatunkohdan lausuminen.
  6. Heijastus: Pohdi pyhää kirjoitusta lausuessasi sitä, mieti pyhien kirjoitusten kohtaa ja anna sen tunkeutua sydämeesi.
  7. Paljastus: Anna Pyhän Hengen paljastaa, mitä Jumala sanoo sinulle totuuden hengessä (Joh. 14:17).

Rukoileva meditaatio tarjoaa mahdollisuuden kommunikoida Jumalan kanssa.

Stressin lievittäminen Raamatun kautta

Vapautus stressistä löytyy asumalla henkisessä paikassa, jossa päivittäiset paineet vapautetaan Jumalan vartijaksi. Valitse aluksi yksinkertaiset kohdat. Lyhyitä kohtia on helpompi muistaa, mutta kun luottamusta henkiseen lausumiseen lisätään, pidemmät kohdat voidaan valita.



Tässä on viisi yksinkertaista pyhien kirjoitusten kohtaa, jotka voivat auttaa sinua aloittamaan mietiskelysi:

  • Johannes 14: 1 Älä anna sydämesi olla levoton. Luota Jumalaan, luota myös minuun. '
  • Psalmi 16: 8 'Olen asettanut Herran aina eteeni. Koska hän on oikealla kädelläni, minua ei ravista. '
  • 1.Pietarin kirje 5: 6, 7 Nöyrtykää siis itsenne Jumalan mahtavan käden alla, jotta hän nostaisi teidät oikeaan aikaan. Heitä kaikki ahdistuksesi häntä kohtaan, koska hän välittää sinusta.
  • 5.Mooseksen kirja 33: 27 'Ikuinen Jumala on sinun turvasi, ja alapuolella ovat ikuiset käsivarret.'
  • Sananlaskut 3: 5, 6 'Luota Herraan koko sydämestäsi ja älä nojaa omaan ymmärryksesi; kaikin tavoin tunnusta Hänet, ja Hän tekee polustasi suorat. '

Resursseja rukousmeditaatioon

Henkilö voi yksinkertaisesti päättää mietiskellä Raamattua tuntea olevansa lähempänä Jumalaa kuin ratkaista jokapäiväistä ongelmaa. Mietiskely on samanlainen kuin rukous tässä tilanteessa, jolloin henkilö voi miettiä Jumalan sanaa Raamatun yksityiskohtaisesti. Halusitpa sitten rentoutua tai tutkia päivittäisten pyhien kirjoitusten lukemisen ja meditaation monia muita etuja, kristityille, jotka pyrkivät mietiskelemään Jumalan sanaa, on paljon resursseja:

Kirjat

  • 30 Meditaatiota levosta : Marilyn Hickey jakaa filosofiansa, jonka mukaan 'Jumala ei tarkoittanut meidän toimivan stressin ja levottomuuden olosuhteissa'. Tämä kirja tarjoaa pyhiä kirjoituksia ja meditaatioita, joissa keskitytään levon (mukaan lukien levätä huolesta) pyhien kirjoitusten merkitykseen.
  • Kuukausi sunnuntaita: 31 sovittelua lepäämiseen Jumalassa : Glenda Mathes kannustaa kristitytovereita pitämään tauon elämän raivosta tämän päivittäisen antaumuksen kirjan avulla. Jokainen antaumus sisältää suositellun pyhien kirjoitusten lukemisen, kohdejakeen (tai jakeita), meditaation ja kysymyksiä, jotka on suunniteltu herättämään henkilökohtaista pohdintaa.

Ohjatut meditaatiot

  • Kristillinen meditaatio ja rentoutuminen : Rhonda Jones tarjoaa erilaisia ​​kristillisen meditaation latauksia, mukaan lukien meditaatiot niille, jotka kaipaavat tasapainoa elämässään ja tarvitsevat vähän apua stressin voittamiseen.
  • 7 minuuttia Jumalan tuntemiseen : Jeff Ordonez tarjoaa ohjattuja meditaatioita, jotka sisältävät rentoutumistekniikoita, raamatullisia vahvistuksia ja yksinkertaisen visualisoinnin Jeesuksesta Kristuksesta.

Kokoelmat pyhiä kirjoituksia rentoutumiseen

Uusiutunut mieli

Säännöllinen meditaatio Raamatun avulla on aikaa ja vaivaa, mutta hyödyt ovat suuria. Jumalan sanan mietiskely antaa uuden näkökulman ja vapauttaa ahdistusta, kun rentoudut Hänen läsnäolonsa mukavasti ja heität huolta Hänestä.

Kalorilaskin