40 kohottavaa raamatun jaetta hautajaisiin

Parhaat Nimet Lapsille

pappi, jolla on raamattu

Osallistuminen aChristian hautajaisettarkoittaa kuuntelemista ja liittymistä monien kanssarukoukset ja lukematRaamatusta. Pyhät kirjoitukset valitaan perinteisesti antamaan surevalle perheelle ja ystäville toivon siitä, että kuollut henkilö on löytänyt paikan Jumalan taivaassa.





Suosittuja raamatunjakeita hautajaisille

Suurin osa kristillisistä hautajaispalveluista sisältää ainakin yhdenRaamatun pyhät kirjoitukset tai lukeminenkatolisten hautajaisten kanssasisältää useita. Vaikka yksittäiset palvelut saattavat vaihdella, on joitain suosittuja raamatullisia jakeita, joissa on sopivia viestejä, jotka löytyvät yhä uudelleen kristillisistä hautajaisista.

Aiheeseen liittyvät artikkelit
  • 9 askelta nekrologin luomiseen
  • Hautakivi-ideoita ja valokuvia
  • 20 parasta hautajaislaulua, joihin ihmiset liittyvät

Roomalaisille 8:35, 37-39

Nämä roomalaisten jakeet alkavat rivillä 35 'Kuka erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Pitäisikö vaikeuksia, vaikeuksia tai vainoa vai nälänhädää tai alastomuutta, vaaraa tai miekkaa? ' (Uusi kansainvälinen versio (NIV)) , jota seuraavat rivit 37-39: 'Ei, kaikessa näissä asioissa olemme enemmän kuin valloittajia sen kautta, joka rakastaa meitä. Sillä olen vakuuttunut siitä, että kuolema eikä elämä, enkelit eikä demonit, ei nykyisyys eikä tulevaisuus, eivätkä voimat, korkeus, syvyys tai mikään muu koko luomakunnassa, eivät pysty erottamaan meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. ' Jakeet puhuvat Jumalalle, joka on aina meitä varten, huolimatta ongelmista.



Jesaja 57: 1-2

Toinen jae, joka on suosittu sen vahvan sanoman takia, että kuolema on osa Jumalan suunnitelmaa ja vainaja saa rauhan taivaassa. Vanhurskaat hukkuvat, eikä kukaan ota sitä sydämeen; harrastajat viedään pois, eikä kukaan ymmärrä, että vanhurskaat otetaan pois säästääkseen pahasta. Ne, jotka vaeltavat oikeamielisesti, pääsevät rauhaan; he löytävät levon, kun he makaavat kuolemassa. ' (NIV)

Johannes 14: 1–3

Tämä suosittu lohdullinen lukeminen alkaa ystävällisillä sanoilla: 'Älä anna sydämesi olla levoton. Sinä uskot Jumalaan; usko myös minuun. Isäni talossa on monia huoneita; jos se ei olisi niin, olisinko sanonut sinulle, että menen sinne valmistelemaan paikkaa sinulle? Ja jos menen ja valmistan sinulle paikan, palaan takaisin ja otan sinut olemaan kanssani, jotta sinäkin olisit siellä missä olen. ' (NIV)



2.Korinttilaisille 1: 3-4

Toinen usein käytetty hautajaisissa tämä jae muistuttaa kuolleen perhettä ja ystäviä siitä, että Jumala on lohduttamassa meitä, jotta voimme olla lohtua muille. 'Siunattu olkoon Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden ja kaiken lohdutuksen Isä, joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, jotta voimme lohduttaa kaikkia ahdinkoja, lohdutuksella jota Jumala itse lohduttaa. ' (Englanninkielinen vakioversio)

Matteus 25:23

Tämä jae osoittaa, kuinka Jumala toivottaa uskolliset palvelijansa taivaaseen työelämän jälkeen. Hänen isäntänsä vastasi: 'Hyvin tehty, hyvä ja uskollinen palvelija! Olet ollut uskollinen muutamassa asiassa; Minä asetan sinut vastuuseen monista asioista. Tule jakamaan isännän onnea! '' (NIV)

Roomalaisille 8:28

Lukeminen, joka antaa meille surijoiden tietää, että Jumalalla on suunnitelma kaikille, vaikka se ei ehkä näyttäisikään niin. 'Ja tiedämme, että niille, jotka rakastavat Jumalaa, kaikki toimii yhdessä hyväksi, niille, jotka kutsutaan hänen tarkoituksensa mukaan.' (ESV)



Johannes 3:16

'Sillä Jumala rakasti maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, ettei kukaan, joka uskoo häneen, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.' (NIV) Tätä hyvin rakastettua jaetta käytetään monissa hautajaisissa muistuttamaan uskovia taivaan jälkielämän olemassaolosta sekä Jumalan rakkaudesta ja uhrauksista.

kuinka puhdistaa viemäri ruokasoodalla
Johannes 3:16

Roomalaisille 15:13

Tämä jae on siunaus hautajaisiin osallistuville. 'Täyttäkää toivon Jumala teidät kaikella ilolla ja rauhalla, kun luotte häneen, jotta voisitte täyttää toivon Pyhän Hengen voimalla.' (NIV)

Ilmestyskirja 2:10

'Älä pelkää sitä, mitä aiot kärsiä. Sanon teille, että paholainen asettaa jotkut teistä vankilaan kokeilemaan teitä, ja teitä vaivaa kymmenen päivän ajan. Ole uskollinen jopa kuolemaan asti, ja minä annan sinulle elämän voittajasi kruunuksi. ' (NIV) Oppitunti kaikille kristityille, että hyvien töiden elämä vaikeuksista huolimatta johtaa taivasten valtakuntaan.

Suositut hautajaispsalmit

On monia psalmeja, jotka sopivat hautajaisiin ja sisältävät viestejä, joilla on todellinen merkitys palveluihin osallistuvalle perheelle ja ystäville.

Psalmi 4: 8

Tällä lyhyellä jakeella on rauhallinen viesti surijoille. 'Minä lepään ja nukkun rauhassa, sillä sinä yksin, Herra, saa minut asumaan turvassa.' (NIV)

Psalmi 23: 1--6

Psalmi 23 on yksi suosituimmista lukemista, koska se esittelee kuvan Jumalasta, joka huolehtii ja suojeli eläviä ja kuolleita rakastavana paimenena. 'Herra on paimeneni; En halua. Hän panee minut makaamaan vihreillä laitumilla; hän johtaa minut seisovien vesien viereen. Hän palauttaa sieluni: hän johdattaa minua vanhurskauden poluille nimensä tähden. Ja vaikka kävelen kuoleman varjon laaksossa, en pelkää mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sauvasi ja sauvasi he lohduttavat minua. Valmistat pöydän minun edessäni vihollisteni edessä: voitele pääni öljyllä; minun kuppi loppuu. Totisesti, hyvyys ja armo seuraavat minua elämäni päivinä: ja minä asun Herran huoneessa ikuisesti. ( King James Bible )

Psalmi 27: 13--14

Tämän psalmin myönteinen julistus on siunaus surun surullisille sukulaisille. 'Minä luotan tähän: näen Herran hyvyyden elävien maassa. Odota Herraa; ole vahva ja ota mieli ja odota Herraa. ' (NIV)

Psalmi 34: 17-20

Tämä Daavidin psalmi osoittaa Jumalan välittävän kaatuneista jasurua surussaan. Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee heidät; hän vapauttaa heidät kaikista heidän ongelmistaan. Herra on lähellä särkynyttä sydäntä ja pelastaa ne, jotka ovat murskattuina hengessä. ' (NIV)

Psalmi 46: 1--11

Toinen suosittu psalmi alkaa sanoilla 'Jumala on turvamme ja voimamme, hyvin läsnä oleva apu vaikeuksissa. Siksi emme pelkää, vaikka maa antaisi periksi, vaikka vuoret siirretään meren sydämeen, vaikka sen vedet kohisevat ja vaahtoavat, vaikka vuoret vapisevat sen turvotuksessa. ' (ESV) Tämä psalmi tunnetaan nimellä 'pyhän luottamuksen laulu' tai 'Lutherin psalmi'. Psalmissa keskitytään siihen, kuinka Jumala on meille pimeinä aikoina vetämään meitä läpi.

Psalmi 48:14

'Tämä on Jumala, meidän Jumalamme ikuisesti ja ikuisesti. Hän ohjaa meitä ikuisesti. ' (ESV) Tämän jakeen sanoma on, että Jumala on aina meitä varten, olemmeko me eläviä tai kuolleita.

kuinka piirtää jääkarhu lapsille

Psalmi 55:22

Rauhoittava ja lohdullinen jae kadonneen rakkaansa sureville: 'Heitä huolesi Herraan, niin hän tukee sinua; hän ei koskaan anna vanhurskaiden kaatua. ' (NIV)

Psalmi 55:22

Psalmi 90: 1-6, 12

Tämä psalmi tarkastelee elämän ja kuoleman kiertoa ja sisältää kauniin viivan: 'Sinä pyyhkäiset ihmiset pois kuoleman unessa - he ovat kuin uusi aamun ruoho: Aamulla se nousee uudeksi, mutta illaksi se on kuiva ja kuihtunut. ' Se päättyy viisaaseen pyyntöön: 'Opeta meidät laskemaan päivämme, jotta saisimme viisauden sydämen.' (NIV)

Psalmi 121: 1--8

Tämä psalmi tunnetaan nimellä 'nousun laulu', ja se sisältää toiveikkaita, inspiroivia jakeita. 'Kohotan silmäni kukkuloille - mistä tulee apuni? Apuani tulee Herralta, joka loi taivaan ja maan. ' ( Uusi King James -versio )

Psalmit 139: 7--12, 23--24

Tässä psalmissa vetoomuksen esittäjä kuvaa, kuinka Jumala on kaikkialla, sekä elämässä että kuolemassa, pitääkseen meidät vahvana. 'Jos nousen aamunkoiton siiville, jos asun meren toiselle puolelle, sielläkin kätesi ohjaa minua, oikea kätesi pitää minua kiinni.' (NIV)

Lohduttavia raamatunjakeita hautajaisille

Hautajaiset ovat suurten surujen aikaa, ja perheen ja ystävien voi olla vaikea hyväksyä, että rakkaansa on poissa. Näillä jakeilla on lohduttavia teemoja surevalle yleisölle.

Johannes 14:27

Tämä kohta tarjoaa parantavia sanoja vainajan rakkaille. 'Rauha jätän kanssasi; minun rauhani annan sinulle. En anna sinulle niin kuin maailma antaa. Älä anna sydämesi olla levoton ja älä pelkää. ' (NIV)

Matteus 11: 28-30

Tämä Matteuksen lempeä jae toivottaa tervetulleeksi ne, jotka tarvitsevat mukavuutta ja helppoutta, sekä surevaa perhettä että jälkielämää etsivän kuolleen sielua. 'Tulkaa minun luokseni, kaikki, jotka olet väsynyt ja kuormittunut, ja minä annan sinulle levätä. Ota ikeeni päällesi ja opi minulta, sillä minä olen lempeä ja nöyrä sydämeltään, ja sinä löydät levon sielullesi. Sillä minun ikeeni on helppo ja taakani on kevyt. ' (NIV)

Matteus 5: 4

Toisessa jakeessa Matthew on rauhoittavia sanoja läsnä oleville surijoille. 'Siunattuja ovat ne, jotka surevat, sillä heitä lohdutetaan.' (ESV)

Matteus 5: 4

Jesaja 41:10

Älä siis pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä kauhistu, sillä minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua ja autan sinua; Minä tuen sinua vanhurskaalla oikealla kädelläni. ' (NIV) Tämä lukeminen tarjoaa surijoille suruttavan Jumalan aikomuksista auttaa kansaansa, kun he ovat peloissaan ja järkyttyneitä.

Valitusvirrat 3: 31-33

Jeremian valituksissa Vanhassa testamentissa on tämä inspiroiva jaesarja: 'Sillä Herra ei ketään karkota ikuisesti. Vaikka hän tuo surua, hän osoittaa myötätuntoa, niin suuri on hänen katoamaton rakkautensa. Sillä hän ei tuota mielellään ketään tai surua kenellekään. ' (NIV)

Job 5:11

Jobin tarina on kärsimystä ja sinnikkyyttä elämässä, mukaan lukien surun käsitteleminen. 'Se nöyrä, jonka hän asettaa korkealle, ja surevat nostetaan turvallisuuteen.' (NIV)

Jeremia 31:13

Tämä jae on hyvä valinta lohduttamaan surijoita näkemällä taivaasta löytyvä ilo. 'Sitten nuoret naiset tanssivat ja ovat iloisia, myös nuoret miehet ja vanhat. Teen heidän surunsa iloksi; Annan heille lohdutusta ja iloa surun sijasta. ' (NIV)

Hautajaiset, jotka juhlivat elämää ja kuolemaa

Monissa raamatunlukuissa puhutaan elämän kierrosta ja kuoleman välttämättömyydestä seuraavana askeleena sielun elämässä eikä pelätyksi tapahtumaksi.

Filippiläisille 1: 21--23

Tämä luku selittää sekä elämän että kuoleman hyväksymisen arvon. 'Sillä minulle eläminen on Kristusta ja kuolema on voittoa. Jos aion elää lihassa, se merkitsee minulle hedelmällistä työtä. En voi kuitenkaan sanoa, minkä valitsen. Olen kovasti painettuna näiden kahden välillä. Haluan lähteä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se on paljon parempi. ' (ESV)

sanottavaa surevalle

Saarnaaja 3: 1--4

Tämä kaunis jae Raamatusta puhuu elämänkierrosta ja siitä, kuinka kuolema on odotettavissa olevaa eikä pelättävää asiaa. Se alkaa: 'Kaikilla on kausi, aika jokaiseen tarkoitukseen taivaan alla; Aika syntyä ja aika kuolla; aika istuttaa ja aika ryöstää mitä on istutettu. ' (NKJV) Saatat myös tunnistaa jakeen Pete Seegerin kansanlaulun sanoiksi Vuoro! Vuoro! Vuoro!

Saarnaaja 3: 1--4

1.Korinttilaisille 15: 50--57

Tämä pidempi kohta antaa meille tietää, että kuolema on välttämätön osa elämää ja sitä tarvitaan taivaaseen pääsemiseksi. Se alkaa: 'Vakuutan teille, veljet ja sisaret, että liha ja veri eivät voi periä Jumalan valtakuntaa eivätkä katoamattomat peri katoamattomia.' (NIV)

Roomalaisille 6: 4

Toinen jae, joka kuvaa elämän kiertoa ja kuoleman merkitystä. '' Siksi meidät haudattiin hänen kanssaan kasteen kautta kuolemaan, jotta voimme elää uuden elämän aivan kuten Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta. '' (NIV)

Tessalonikalaisille 4: 13--14

Lukema, joka antaa toivoa rakkailleen, jotka haluavat nähdä kuolleen perheensä uudelleen. Veljet ja sisaret, emme halua, että teillä ei ole tietoa niistä, jotka nukkuvat kuolemassa, jotta ette surra kuin muu ihmiskunta, jolla ei ole toivoa. Sillä me uskomme, että Jeesus kuoli ja nousi ylös, ja siksi uskomme, että Jumala tuo Jeesuksen kanssa ne, jotka ovat nukahtaneet hänessä. ' (NIV)

2.Korinttilaisille 5: 1--5

Tämä jae Korinttilaisille toisesta kirjasta muistuttaa meitä siitä, että taivas odottaa meitä kuoleman jälkeen. 'Sillä tiedämme, että jos maallinen teltta, jossa elämme, tuhoutuu, meillä on Jumalan rakennus, ikuinen talo taivaassa, jota ei ole rakennettu ihmisen käsin.' (NIV)

Roomalaisille 14: 7-8

'Jos elämme, elämme Herran puolesta; ja jos kuolemme, kuolemme Herran puolesta. Joten riippumatta siitä, elämme tai kuolemme, me kuulumme Herralle. ' (NIV) Tämä kohta muistuttaa kristittyjä siitä, että elämä tai kuolema eivät muuta suhdettamme Jumalaan.

Johannes 11: 25--26

Tämä on toinen hyvin tunnettu jae, joka on kuultu monissa kristillisissä hautajaisissa. 'Jeesus sanoi hänelle:' Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, vaikka kuolee, elää silti, eikä kukaan, joka elää ja uskoo minuun, koskaan kuole. Uskotko tämän? '' (ESV)

Hautajaisten lukemat lapsen hautajaisiin

Jotkut hautajaisten Raamatun lukemat soveltuvat paremmin pikkulasten tai lapsen hautajaisiin. Nämä pyhien kirjoitusten lukemat, jotka saattavat tuoda enemmän mukavuutta kuin toiset:

Matteus 18: 2-5

Tämä jae puhuu nimenomaan taivasten valtakuntaan liittyvien lasten viattomuudesta. Ja hän sanoi: 'Totisesti, minä sanon sinulle, ellet muutu ja tule kuin pienet lapset, et koskaan tule taivasten valtakuntaan. Siksi jokainen, joka ottaa tämän lapsen nöyrän aseman, on suurin taivasten valtakunnassa. Ja joka tervehtii yhtä sellaista lasta minun nimessäni, toivottaa minut tervetulleeksi. ' (NIV)

Markus 10:14

Tämä lukeminen muistuttaa vanhempia ja surijoita erityisestä rakkaudesta, jota kulta pitää sisällään lapsille. 'Anna pikkulasten tulla luokseni äläkä estä heitä, sillä Jumalan valtakunta kuuluu tällaiseen.' (NIV)

Markus 10:14

Salomon laulu 2: 10--13

Tämä kaunis jae antaa sureville vanhemmille vilauksen taivaasta. 'Nouse, kultaseni, kaunis, tule mukaani. Katso! Talvi on ohi; sateet ovat ohi ja menneet. Kukkia ilmestyy maan päälle; laulamisen kausi on tullut, maassamme kuuluu kyyhkysten kurisemista. Viikunapuu muodostaa varhaisen hedelmän; kukkivat viiniköynnökset levittävät tuoksunsa. Nouse, tule, kultaseni; kaunis, tule mukaani. ' (NIV)

2.Korinttilaisille 4: 16--18

Tämä on toinen lohdullinen jae liian nuorena kuolleen lapsen vanhempien ja sukulaisten suremiselle. 'Joten emme menetä sydäntäsi. Vaikka ulompi itsemme hukkuu, sisäistä itseämme uudistetaan päivä päivältä. Tätä kevyt hetkellinen ahdistus valmistaa meille ikuisen kirkkauden painon, joka on vertaansa vailla, koska emme katso näkemiin vaan näkymättömiin. Sillä nähtävät asiat ovat ohimeneviä, mutta näkymättömät ovat ikuisia. ' (ESV)

1.Samuelin kirja 1: 27--28

Tämä Samuelin ensimmäisen kirjan lukema välittää tarinan Hannasta, joka kiitti Jumalaa poikansa lahjasta. 'Rukoilin tämän lapsen puolesta, ja Herra on antanut minulle sen, mitä pyysin häneltä. Joten nyt annan hänet Herralle. Hänet annetaan koko elämänsä ajan Herralle. ' (NIV)

kuinka paljon hiuksia sinun täytyy lahjoittaa

Luukas 20:36

Raamatun jae, joka muistuttaa vanhempia heidän lapsensa noususta taivaaseen ja enkeleihin. Ja he eivät voi enää kuolla; sillä he ovat kuin enkelit. He ovat Jumalan lapsia, koska he ovat ylösnousemuksen lapsia. ' (NIV)

Parhaiden raamatunkohtien valitseminen hautajaisiin

Hautajaiset ovat vaikea aika perheen ja läheisten ystävien keskuudessa, ja kuolleen puhuvan pyhien kirjoitusten valitseminen voi olla syvä tunteellinen tehtävä. On parasta lukea joitain suosituimmista jakeista löytääksesi sinulle resonoivan. Voit myös ajatella teemaa, joka tulee mieleen, kun ajatellaan ohittanutta ja etsiä sitä jakeitaesimerkkinä heidän elämästään. Voit myös puhua pappisi tai pastorisi kanssa heidän ohjauksestaan.

Raamatun hautajaisten jakeiden löytäminen

Jos hautajaisten johtajaa, pappia tai pastoria pyydetään hoitamaan hautajaiset, sinun ei tarvitse huolehtia siitä, että valitset Raamatun lukemat. Jos haluat antaa mielipiteesi, puhu heille jakeista, jotka vetoavat sinuun ja perheeseesi kuolleen muistoksi. Raamatussa on runsaasti harkittuja, lohduttavia ja inspiroivia jakeita, jotka auttavat tekemään palveluksesta erityisen ja tunteellisen kokemuksen.

Kalorilaskin