Kuinka suunnitella hautausmaan palvelu tuhkan hautaamista varten

Parhaat Nimet Lapsille

Mourner, jolla on urna

Polttohautaus on edelleen suosittu vaihtoehto rakkaansa lopulliseen lepoon. Tuhkan varastoimisessa uurnaan oli tavallista, mutta monet perheet suunnittelevat nykyään hautauspalvelua tuhkan hautaamiseksi. Tämän vaihtoehdon avulla sekä perhe että ystävät voivat muistaa rakkaansa kunnioittavasti ja arvokkaasti ja sulkea samalla yhden elämän merkittävimmistä tapahtumista.





Hautauspalvelu tuhkan hautaamiseksi ennen polttohautausprosessia tai sen jälkeen

Jotkut ihmiset epäröivät valita polttohautausmahdollisuuden, koska he haluavat pitää hautajaiset ystäville ja perheelle. Sitouttamispalvelun pitäminen ennen polttoprosessia antaa mahdollisuuden hautajaisiin ja jopa mahdollisuuden avata arkku. Kun polttohautaus pidetään, on enemmän aikaa seremonian suunnitteluun, muistoesineiden keräämiseen ja erityisten läheisten läsnäolon varmistamiseen.

Aiheeseen liittyvät artikkelit
  • Tuhkasta tuhkaksi Pöly pölyksi: sanojen takana
  • 25 hautajaisvastaanottoa, jotka tekevät siitä mieleenpainuvan
  • Nekrologin kirjoittaminen, kun hautajaisia ​​ei ole

Palvelun johtamisen vaihtoehdot

Vaikka tuhkan sekoittamiselle on monia vaihtoehtoja, muistopalvelun pitäminen jätetään perheen toiveiden ja toiveiden varaan. Seremonia pidetään yleensä polttohautauskohdan jälkeen, ja perhe ja ystävät kokoontuvat viimeiseen lepopaikkaan. Palvelu voi olla luonteeltaan uskonnollista, jota johtaa joko papiston jäsen tai perheenjäsen. Kun muistomerkki tarjotaan uskonnollisista puitteista riippumatta, seremoniaa voi johtaa humanisti, polttohautaa tukeva henkilö tai perheenjäsen tai ystävä.



Palvelun aikarajoitukset

Hautauspalvelut ovat yleensä melko lyhyitä. Jos palvelu pidetään kirkossa, hautajaisissa, krematoriossa tai muussa julkisessa paikassa, voidaan asettaa tiukka aikaraja. Jos kyseessä on yksityinen seremonia, joka pidetään kotona tai syrjäisemmässä paikassa, palvelu voi olla niin kauan kuin perhe haluaa. Rakkaansa menettäminen on emotionaalista ja stressaavaa aikaa, joten olisi järkevää pitää seremonia alle tunnissa.

hautajaisissa urna

Hautausmaan palvelun suunnittelu tuhkan hautaamista varten

Tuhkan hautausmaan hautauspalvelu sisältää usein suurimman osan hautajaistilaisuuksista. Uskonnollisen muistomerkin kohdalla yleisiä piirteitä ovat kirkon laulaminen, pyhien kirjoitusten lukeminen, muistopuhe, rukoukset ja sitoutumisilmoitus. Palvelun on tarkoitus sitouttaa henkilö viimeiseen lepopaikkaansa. Seuraavat kohdat antavat palvelulle rakenteen. Käytä niin monta kuin aika ja mieltymykset sallivat.



Kokoaminen tai kutsu kerätä

Juhlallinen tai johtaja voi aloittaa seremonian kutsulla kokoontua muistamaan rakkaansa. Uskonnolliset palvelut käyttävät tätä hetkeä pyytääkseen Jumalan läsnäoloa kokoukseen. Jotkut perinteet saavat kokouksen lukemaan yhdessä kaikki läsnäolijat. Sanat voivat sisältää:

  • Olemme kokoontuneet tänne muistamaan ja juhlimaan samanlaista kuin [lähteneiden nimi].
  • Tulemme yhteen tänään surussa, tunnustamme menetyksemme ja toivomme, että löydämme mukavuutta ja elämää sen ulkopuolella.
  • Rukouksemme, oi Jumala, tunnustavat hyvyytesi ja ylistävät sinua uskollisuudestasi menneisyydessä. Etsimme lohdutustasi tänään ja läsnäoloasi surun aikoina.

Rukous

Juhlallinen tai johtaja rukoilee Jumalaa. Isä meidän rukous ( Mat 6: 9-13 ) on usein käytetty rukous, joka voidaan sanoa yhtenäisesti. Asetuksesta riippuen voi olla tarkoituksenmukaista pyytää rukouksen jälkeen läsnäolijoita istumaan. Ei-uskonnolliset palvelut voivat käyttää tätä hetkeä runon tai sopivan lukemisen tarjoamiseen.

Virsi tai musiikki

Hautauspalvelu voi sisältää yhden laulun tai sopivan musiikin laulamisen tai soittamisen. Jotkut perheet saattavat haluta sisällyttää kuolleen henkilökohtaisen suosikin. Monet uskonnolliset perinteet rajoittaisivat musiikin hyväksyttyyn luetteloon klassista musiikkia tai virsiä. Virsi voidaan myös sisällyttää sitoutumislausunnon jälkeen. Joitakin tyypillisiä laulujen valintoja ovat:



  • 'Hämmästyttävä armo'
  • 'Pysy kanssani'
  • 'Oi Jumala, apumme menneinä aikoina'

Pyhien kirjoitusten lukeminen tai runo

Pyhien kirjoitusten lukeminen on aina osa uskonnollista seremoniaa. Raamatun jakeet voivat olla perheen tai edesmenneen rakkaansa suosikkijakeita. Runot tai lukemat voidaan korvata ei-uskonnollisella muistomerkillä. Sopivia Raamatun jakeita voi olla

  • Psalmi 23
  • Psalmi 121
  • Johanneksen 14: 1-4

Muistopuhe

Ei ole tyypillistä sisällyttää muistopuhetta hautauspalveluun tuhkan hautaamiseksi. Perhe voi haluta tehdä niin, ellei heillä ole ollut muistojuhlia siellä, missä se on jaettu, varsinkin jos perhe kokoontuu virallisesti ensimmäistä kertaa. Juhlijaa voidaan pyytää tarjoamaan sanat kuolleen kuulustelemiseksi. Perheenjäsenen tai ystävän sanat sopivat myös.muistopuhetässä asetuksessa pitäisi olla lyhyt.

Sitoutumislausuma

Juhlallinen tarjoaa perinteisesti sanoja, kun henkilö on sitoutunut viimeiseen lepopaikkaansa. Kun tuhka tai urna sijoitetaan joko kolumbarium-kapealle tai haudataan maahan, tämäntyyppiset sanat sopivat:

  • Käteesi, Herra, suosittelemme palvelijaasi [kuolleen nimi].
  • Kun ruumiimme tulee maan tomusta, palaamme tomuksi rakkaamme [nimi] ruumiin. Vaikka lause ei ole raamatullinen, monet käyttävät sanojamaasta sinä olet tullut, maaksi olet jälleen tuleva' tässä tilanteessa.
  • Herra antaa; Herra ottaa pois. Siunattu olkoon Herran nimi.

Siunaus

Juhlijan tulee tarjotasopiva rukoussulkemaan palvelun, erottamalla jälkikäteen kokoontuneet. 'Siunatkoon ja pitäkää Herra sinua' ( 4. luku 6: 24--26 ) tai Herran rukous ( Mat 6: 9-13 ) ovat sopivia Raamattuja, joita käytetään rukoilemisen rukoilemiseksi.

Erityisolosuhteet

Monissa tapauksissa muistopalvelussa on otettava huomioon vainajan elämä ja olosuhteet, perheen mieltymykset ja olosuhteet sekä palvelukseen osallistuvien olosuhteet. Palvelu, johon sisältyytuhkan sirontamerellä tai muistomerkki, johon sisältyy sotilaallinen tai muu organisatorinen läsnäolo, voi sanella tarvittavat muutokset palvelukseen. Juhlijan ja perheen on oltava sekä joustavia että myötätuntoisia muutoksissa.

merkkejä siitä, että äitisi on kateellinen sinulle

Mukavuutta perinteestä ja sulkemisesta

Hautauspalvelun suunnittelu tuhkan hautaamista varten voi tuoda mukanaan surevan perheen sulkemisen. Perheen kokoaminen yhdessä uskon ja ystävien perinteiden kanssa luo mukavuutta ja toivoa kaikkein stressaavimpana aikana.

Kalorilaskin